כתבה באתר NRG מיום 26.8.12 / ניר ארנון

תביעה נגד תורג'י: לעג לבני העדה האתיופית

אדם ממוצא אתיופי הגיש תביעה נגד איתי תורג'מן, בטענה שלא הרשו לו להיכנס למועדון בבעלות השורד בגין היותו כהה עור. בנוסף, הוא טוען, תורג'מן עשה צחוק ב"הישרדות" מבני העדה
ניר ארנון | 26/8/2012 10:09   
ג'רמי ארטיה, שלא הותרה כניסתו למועדון של איתי תורג'מן, הגיש בסוף השבוע תביעה על סך 143 אלף שקל נגד השחקן באמצעות עו״ד עופר רון. כך פורסם הבוקר ב"יומן הבוקר" של גלי צה"ל. ארטיה, בן 29, משרת כיום כשוטר במשטרת ישראל, הינו ממוצא אתיופי ובוגר סיירת מובחרת בצה"ל. על פי תביעתו בחודש ינואר השנה, הוא הגיע קצת לאחר חצות למועדון דיזינגוף בתל אביב, הנמצא בין היתר בבעלותו של תורג'מן. כניסתו לא אושרה בטענה כי הכניסה היא רק למבלים שקיבלו הודעת סמס המאשרת את כניסתם.
מייד לאחר המקרה הוכנס חברו, בהיר עור ובעל עיניים כחולות, מבלי שקיבל את המסרון המדובר.  מקרה זה צולם במצלמות נסתרות על ידי ערוץ 10 ותיעד סלקציה במועדונים. לאחר מכן גם שודרה כתבה שודרה באותו ערוץ.
בתביעה טוען ארטיה כי איתי תורג'מן, המשתתף בימים אלו  בתוכנית "הישרדות", לא הביע התנצלות לאחר שידור הכתבה אלא אף ביצע חטא על פשע, כשבתוכנית ביצע חיקויים לועגים של בני העדה האתיופית ובקטעים מצונזרים של התוכנית הביע את דעותיו הגזעניות כנגד כהי עור.
ארטיה טוען כי בני העדה האתיופית תרמו למדינה יותר מאשר תורג'מן. ״על פי המסרים ששודרו ב'הישרדות', תורג'מן אפילו לא שירת בצה"ל. ההשתמטות שלו מהצבא מקבלת נופך בעייתי לאור זאת שגילה יכולת הישרדות שהיתה מאפשרת לו, אם היה מנצל אחוז מכשרונו, להשתלב בטירונות כלל צה"לית ולהיות טנקיסט בצה"ל או לכל היותר שקמיסט, ובכך למלא את חובתו המינימלית כלפי המדינה״.
בתביעה טוען עורך דינו של ארטיה כי אם יצטרכו לחשוף את הקטעים המצונזרים בהם התבטא תורג'מן כגזען, יוזמנו משתתפי הסדרה לעדות וההפקה תתבקש להציג את הקטעים המצונזרים.



תגיות: איתי תורג'מן, ג'רמי ארטיה, עו"ד עופר רון, עו"ד מוטי קראוס, הפליה אסורה, מועדון דיזינגוף, תשע בכיכר בע"מ, מרדכי עידן, אורן ישולה, ג'רי גוזלן, עדי וכלר, סלקציה, סלקטורית, גלי צה"ל, יומן הבוקר, גולן יוחפז, 26.8.2012, הישרדות, ערוץ 10, בוקי נאה, גיא פינס, אין כניסה לאתיופים, ניר ארנון, NRG